Den politiska kartan och allt krångel runt omkring

Jag har så mycket jag vill skriva om, diskutera. Men jag antar att det inte är vad ni vill höra. Fast det har kanske inte med saken att göra? Bloggen är ju egentligen som en dagbok, med de delar ur mitt liv som  jag väljer att plocka ut och visa er. Till exempel vad jag vill ha, vad jag tycker om, inte tycker om och så vidare. Därför borde ju allt det politiska som jag funderar över varje dag också få en plats här. Alla de artiklarna i tidningarna jag blir rasande över, eller kanske glad av. Hur som helst, så är det ju ändå min lilla sida, det hära. Bams lilla box.


Först och främst så vill jag säga att jag hatar dagens partisystem, som jag tror kommer att förändras mer och mer inom en snar framtid. Det har redan börjat, gränserna suddas ut, åsikter dras mer och mer ut över partierna. Snart är det inte bara höger och vänster, det är upp och ner också. I och med att både miljö och teknik blir mer och mer viktigt för vårt samhälle och dess invånare, så kommer dessa ämnen även bli mer relevanta för våra politiker. Så enkelt är det. Vad folk än säger, fastän vi alltid inte håller med om vad regeringen (vilken det än är som styr) så kommer (oftast, undantag så som FRA och IPRED) de lyssna om en stor del av invånarna i landet vill en viss sak. Till exempel att vi ska bli mer miljövänliga. Sen om det handlar om att vinna röster eller något annat, det är irrelevant. Så länge som de anpassar sig efter folkets vilja.


Det blir svårare och svårare att ’välja’ ett parti man vill stå bakom. Det dyker ständigt upp nya eller ännu en gång aktuella frågor beroende på bland annat läget i världen, så som krig och ekonomi. Personligen så känner jag mig väldigt splittrad ibland, vart står jag? Jag vet ju vad jag vill, vad jag tycker, vad jag anser är rätt och fel. Men vart på den politiska kartan passar jag in? Ingenstans, egentligen. just för att det är så vitt och svart som höger och vänster. Och hur vet jag att dessa ’lösningar’ som partierna lägger fram kommer att fungera. Hur vet någon det?


Det är som en djungel, men jag krånglar mig hellre igenom den än säger de värsta orden jag vet om just detta;
Nej, jag bryr mig inte om politik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback