Filip och Fredrik.

Vaknade upp med en rivande känsla i halsen och bestämde mig för att sätta mig och dricka te till något bra TV-program. Valet föll på Vem kan slå Filip och Fredrik? Jag har alltid gillat dessa två underbara män, måste jag säga. Självklart så vet jag inte om de spelar roller till 100 %, men det verkar ändå som att en stor del av deras personligheter lyser igen och jag tror att det är det som gör Filip och Fredrik till en gemensam guldgruva.

Vi kan ta 100 höjdare som exempel. Jag tror absolut att programidéen har mycket med succén att göra, men ännu mer så tror jag att det beror på F&F's beteende. I de senare säsongerna så träffar de på människor som... sticker ut lite ifrån normen om medelsvensson. Hur konstiga och annorlunda dessa människorna än är så behandlar Filip och Fredrik dom med väldig respekt. Det gör programmet så mycket bättre - och så långt ifrån förnedringstv som är så populärt nu.

Ett annat exempel är Vem kan slå Filip och Fredrik? Egentligen så är det som ett vanligt tävlingsprogram med lite annorlunda uppgifter att klara och vinna, dvs en ganska o-unik idé. Dock så löser teamet det - först och främst med den underbare kommentatorn Åke Unger. Det blir verkligen som ett sportevent - på ett bra sätt. Även i detta programmet så påverkar Filip och Fredriks personlighet (deras gemensamma personlighet skulle jag vilja säga) mer än mycket. Deras syn på tävlingen - att det är fullt allvar men med en humoristisk touch gör det hela väldigt underbart. Utan dessa två så skulle hela programmet bara blivit... överdrivet på något sätt.

Vad tycker du?


Kommentarer
Postat av: Emma

Fan va roligt! O tack så mycket förresten :D Haha ja, du har rätt, bloggvärlden ÄR liten ;D

2010-11-13 @ 16:10:08
URL: http://oursketchbook.com
Postat av: fanny

I slutet av November (tror jag) :-) Vill också ha ett par! Kram

2010-11-13 @ 16:53:13
URL: http://fnylen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback