Globen

En sak jag, så som de flesta turister, såg fram emot att se när jag kom till Stockholm i somras var Globen. Denna enorma runda sak såg så ståtlig och helt galet stor ut på TV och på fotografier så man kan säga att mina förväntningar var höga. Minst sagt.

Nu är det i och för sig så att lilla
Bam egentligen är från Malmö - jag är alltså van vid det enorma Turning Torso, men tyvärr blev jag så jävla besviken på Globen. SÅ HIMLA LITEN. Jag var väldigt upprymd dagen då jag och P åkte mot Globen. Åh, när jag såg den så skulle det verkligen kännas som att jag var i huvudstaden - vartenda kotte känner ju till Globen. Men mja. Visst, den är... vit. Men inte så mycket mer än så. Både mindre och mer alldaglig än vad jag hade förväntat mig.

Den dagen jag för första gången i mitt liv går IN i den stora vita Globen så tror jag dock att jag får en annan uppfattning. Jag hoppas det. Snälla?


Kommentarer
Postat av: Helena

Inne i globen är det sjukt stort. Jag har varit där på Disney on ice och det var magiskt faktiskt:)

Ska dit på julgala med jobbet i jul också.

Kramar

2010-10-20 @ 17:08:33
Postat av: Jenny

Insidan är mycket större, jag lovar! Men ja, när man står där utanför ser den mindre ut..dock tycker jag att det är häftigt att man kan se den från förorterna ;D

sv: haha jag vet! en riktig debatt. folk är seriösa och många blev inte glada för att jag tog med kings of leon i det hela. hehe. tack :)

2010-10-24 @ 14:43:09
URL: http://nattkatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback