Morgonhumör

Om sisådär trettio minuter ska jag väcka P. Det är näst intill en omöjlighet, söta mister sover hårt som en stock. Sen så blir han så jävla sur när jag väcker honom, och inte blir det bättre av att jag blir sur när han blir irriterad. En morgon så sparkade jag till slut ner honom från sängen. Fyfan vad arg han blev. La sig på golvet och protesterade. Som ett litet sött barn. Ganska ofta blir det småbråk som han inte ens kommer ihåg när han vaknar. Men jag minns (att han inte stängde av snoozen på de tre alarmen på en halvtimme, att han bråkade, att han tog täcket - andra vanliga nattbråk hos oss) - och fortsätter att vara irriterad tills han kommer och snosar på mig och ler sådär sött. Då kan jag inte stå emot. Och egentligen, vem är jag att säga emot? Mitt morgonhumör är inte att leka med. När jag blir väckt så känns det som att en atombomb sprängs inom mig - och det är ungefär så jag vill behandla världen just då. Så jag är väl egentligen fel person att klaga när P är lite småsur efter endast tre-fyra timmars sömn. Men ändå.

Idag blir det städning, för hela kommande
veckan kommer jag att vara upptagen med att umgås med mina bästa vänner som kommer och hälsar på. KÄRLEK på det.


Ps. Vi ser inte så aggressiva ut va?










Kommentarer
Postat av: Svorskan

Jag körde med städning i går, just för att jag blir fullt upptagen nästa helg. Då kan man bara fixa till lite på ytan sen.

Sv: Cocker Spaniel är underbara hundar. Jag gillar hundar med lite jaktinstinkt i sig, jag tycker de har mer energi och brukar ha så mycket glädje i sig. Just den här hanen hade däremot (antagligen) ett hormonfel som gjorde att han fick blackouts ibland och då gick han till anfall på vem som runt om sig. Skumt.

2010-10-24 @ 10:18:41
URL: http://svorskan.se
Postat av: My Beauty Secrets

söt bild :)

2010-10-24 @ 11:12:57
URL: http://mybeautysecrets.blogg.se/
Postat av: LINA K - blivande författare!

Det är inte så lätt när två morgontrötta personer delar lägenhet och säng =P Håller med om att det är kämpigt på morgonen ...



Vad kul att du får besök! =)

2010-10-24 @ 16:26:59
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: كاوش

fattar inte varför du väcker grabben haha, låt han sova :P ingen gillar o bli väckt, tänk man drömmer värsta drömmen och allt fackas av att nån väcker en. :P

2010-10-24 @ 17:41:05
URL: http://kawesh.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Ja visst är de! är helt kär :)

2010-10-24 @ 19:46:14
URL: http://currently.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback