80 och 90-talister - en död generation?

Tydligen så är min generation den minst samhällskritiska generatationen någonsin (läs krönikan här). Argumentet bygger på att vi gillar kläder och festande. Jag vet inte riktigt vilken syn Ann Charlott Altstadt har om människor, men den verkar inte speciellt realistisk. Kan man inte både gilla skor och ha en åsikt i det mesta? Cause I know I do.

Jag har väldigt många vänner (i min ålder, vill jag tillägga) som bryr sig precis lika mycket, om inte mer, än vad de äldre generationerna gör/har gjort. Att dom sen gör det i andra forum, på andra nivåer och på andra sätt än föregående samhällskritiker har gjort - det är en helt annan sak. Det är snarare en naturlig förändring.

Internet är helt otroligt när det gäller detta.
Där kan man också se hur många unga det är som säger sin åsikt. På internet - ett forum så mycket större än demonstrationerna på 70-talet. 50/60-talisterna är dom enda som minns vad som egentligen sas på demonstrationerna för länge sedan, medan det som skrivs på internet är för evigt.

Jag försöker inte trycka ner demonstrationer,
jag tycker fortfarande att det är ett perfekt sätt att visa vad man tycker. Skillnaden mellan mig och Ann Charlott Altstadt är väl att jag vet lite om var de unga samhällskritikerna håller till också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback