Att amma offentligt

På senaste tid så har debatten om att amma offentligt varit på tapeten. En hel del personer tycker att man inte ska amma offentligt, utan att man ska göra det på en toalett eller någon annanstans där man inte stör folk. Erm. Det är ett bröst som ger mat till ett barn...

Jag har aldrig sett en ammande mamma
som trycker upp sitt bröst i ansiktet på folk runt omkring. Jag har aldrig sett en ammande mamma som ger sin unge mat för att det är kul att visa bröstet (det lilla man ser, om man stirrar dvs). Det jag har sett är ammande mammor som ger mat till ett litet barn aka bebis. Ett barn som inte kan vänta hur länge som helst på mat.

Ska dessa mammor behöva sitta inne på en toalett med lilablå belysning för att folk blir äcklade av ett bröst som de inte ens behöver titta på? Ska dom behöva stressa hem så att de kan ge sitt barn mat? Nej, jag tycker inte det. Det finns få saker som är så naturligt som att amma, och därför bör det ej heller vara tabu.

Jag förstår egentligen inte vad det är som gör att folk tycker att det är olämpligt.



Kommentarer
Postat av: Emma 16 & gravid

Att amma är naturligt. Jag håller med dig - inte ska man behöva gömma sig för att mata sitt barn!

2011-05-13 @ 22:33:54
URL: http://mommyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback