Egoboost magazine recension

Lång version: Ja. Jag vet inte. Eller, det vet jag egentligen men det är svårt att samla tankarna. Vad tycker jag om Egoboost magazine? Vi kan börja såhär: det märks att det är "pilot-numret". Det är spretigt (inte minst med annonserna, vem vänder dom sig till?), nytt och lite för "WOHO, vi får göra en tidning nu är vi jätteglada"-känsla.

Samtidigt så är det ganska bra på sina ställen. Bra och tydlig uppdelning mellan "kapitlena" mode, karriär osv. Det är svårt att sätta fingret på vad det var jag gillade, men jag kan väl säga så här. Gillar man pepp-artiklar a la "you can do it and do it like this" i Cosmopolitan och Veckorevyn - då gillar du antagligen Egoboost. För det är exakt vad tidningen är full med. Tycker absolut att unga tjejer ska läsa den, anamma vissa tips och nå sina drömmar och allt vad de uppmuntrar till. Så pass bra är den, i alla fall. Och Micaela Forni oretuscherad. I love.

Slutligen. Som första nummer tycker jag att det blev ett bra resultat men jag kan inte sluta att undra vad de ska fylla nästa nummer med. Känns som att det lätt kan bli ett tjatigt aka upprepande ämne. Tror bara att brudarna behöver få lite mer erfarenhet i bagaget, sen så KAN det bli jävligt bra. Om dom hittar nog med saker att skriva om varje gång.

Kort version:


+ Bra uppdelning mellan ämnen (mode, karriär osv)
+ Mycket och bra pepp-artiklar a la Cosmopolitan/Veckorevyn-style.
+ Micaela Forni ophotoshoppad!

- Spretigt, främst när det gäller annonserna. Tror inte att de själv vet vem som är målgrupp.
- Lite för exhalterad och tydlig WOHO-känsla över det mesta i tidningen. Inte konstigt dock, det är nytt.
- Vad ska dom fylla alla nummer med? Finns det mer?

Kort slutsats: Läs om du känner för det, men du missar inget enormt om du inte gör det. Fixar dom lite småsaker så kan det dock bli en bra pappershög, den dära Egoboost.



Kommentarer
Postat av: rebecka

Kanske en jättekonstig fråga. Men det är inte så att du är sugen på att sälja din tidning ?

2011-07-18 @ 20:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback