Jpod

Tudelu!
För några år sedan ramlade jag över en bok som skulle visa sig att vara den roligaste jag nånsin läst - ett bra betyg från någon som läst en hel del under sina 20 år på jorden. Jpod av Douglas Coupland. När jag sedan fick reda på att det gjorts en serie av mästerverket så blev jag lite tveksam. Kan en bok göras om till en bra serie/film? Visst, det finns gulkorn såsom Sagan om ringen-triologin, men även ... mindre lyckade försök så som da Vinci koden (som är bra, men långt från kvaliteten som boken har).

Jpod handlar om Ethan och hans jobbarkompisar i jpoden. Gänget är minst sagt...speciella och jobbar med att utveckla ett skateboardspel när de får en ny chef - som vill ha bort att blod och lägga till en sköldpadda. Ethans mamma odlar cannabis i källaren och råkar en dag ta död på en langare, medans hans pappa kämpar på med sin misslyckade skådespelarkarriär och 'sitt livs (nya) kärlek', om man säger så. Och en dag hittar Ethan minst sagt en överraskning i sin lägenhet....

Nu har jag sett drygt ett och en halvt avsnitt av Jpod och jag är mer än imponerad. Fortsätter det så här så måste jag erkänna att det är en av de bästa serierna jag varit med om. Men sen är jag en sucker för nördar också. Och dataspel. Och humor i allmänhet. Här får ni i allafall ett smakprov.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback