GRATTIS ÄLSKADE BROR

Idag fyller min bror år. Trots de många åren (och milen) mellan oss så är han den person som står mig närmast. Utan tvekan. Det finns så mycket att säga, men så få ord som kan lyckas uttrycka det jag känner när det gäller min storebror. Därför fattar jag mig kort, grattis fina du!

EN BROR
- av Siv Andersson

En bror ger stöd och trygghet
som pojke och som man.
När man behöver hjälp
så gör han vad han kan.

Han ger gärna goda råd,
ett handtag och sin tid.
I livets alla skeden
så finns han där bredvid.

Tillsammans har man minnen
från en tid i samma hus...
Alla lekar som man lekte
och en hel del hyss och bus.

Ja, en brorsa är en dyrgrip
som liten och som stor...
Och nog var det extra bonus
att få just dig till bror




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback