Första april

Ja, igår var det första april. En av de värsta dagarna på året - och nu skojar jag inte. Jag hatar verkligen denna jävla dag. Vågar man inte luras de andra trehundrasextiofyra dagarna på året så ska man skita i det den första april också. Varför jag hatar detta hemska datum? Historien sträcker sig tillbaka till dagistiden. Jag blev helt enkelt lurad inför hela dagisklassen, och alla såg det. Alla skrattade och jag fick tårar i ögonen. Det borde fan klassas som barnmisshandel. Skiter fullständigt i att ungen var lika gammal som mig - in i fängelse direkt! No harm!

Nåja, skämta ska man få göra, men vissa skämt går helt enkelt för långt. Folk som blåser någon stackars kär kotte om sina känslor för denne är en grupp som inte är allt för liten, men hemsk! HEMSKA MÄNNISKOR, hör ni det? Ni sårar någon 'för att det är förste april'.

Jag får en tung klump i magen på morgonen den första april som inte släpper förrän klockan slår midnatt. Då kan jag andas ut. Inte lurad och förnedrad inför en stor grupp människor idag heller - vad skönt. Resten av året kan ni få lura mig hur mycket ni vill, då är det inte så självklart att man borde förstå det. Mwahaha. Kör hårt!

Min kusin dock. Hela han är ett skämt. Födelsedag: Första april. Såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback