Random babbel

Jag gjorde en lista på filmer jag ville se. Tre kategorier (Kommer på bio snart, redan ute, vill se igen) och det tog mig två, tre dagar att se två utav dom. Det var det enda jag behövde, en nedskriven lista. Så är det med mycket, det är så jag fungerar. Skriver listor och följer dom. Kanske inte alltid helt och hållet, men kommer så mycket längre än i vanliga fall. Därför blev jag också jävligt glad när jag hittade min kalender (min fina, svarta, cleana kalender aka mitt liv). Förut så skrev jag i den (dåvarande upplagan) hela tiden. Tider, saker som skulle ske, saker som skett, saker jag funderade på och skulle göra. Läxor, träffar med polare och telefonnummer. Allt.

Livet ser annorlunda ut nu och min kalender har många tomma blad. I den mest kaotiska delen utav mitt vuxna liv, då jag behövde som mest koll - där var det tomt. Knasigt utav mig. Jag har börjat skriva, och börja lösa alla problem. Allt från små vardagsnötter till stora mörka moln som hänger över mig och mitt liv. Det känns bra att ha allt på papper, det känns bra att skriva och det känns härligt att ha koll. Full kontroll.

En sak jag insåg idag när jag hade näsan nere i kalendern var att jag kommer att vara en väldigt upptagen flicka när jag är i Malmö över julen. Har tryckt in massa tid jag kan umgås med mamma och bror och så, men har ju nära vänner jag vill hinna träffa också. Blir tvungen att skita i att göra mycket som annars skulle vara kul, men denna gången prioriterar jag helt enkelt mammi. Det känns rätt, och det känns bäst. Inte för att det är något jag borde göra, utan för att jag vill göra det. Saknar dom så mycket, mammi och bror.

P fixade en dator till mig. Ja. Fixade. Som i tog en från rummet. Its not mine, but its mine. Typ, han äger den men jag använder den. För inte fan att han sätter sig vid denna när han har en stol med armstöd (PIK!!) och en skärm som är lika bred som en bioduk. Denna skärmen är lika tjock som en bioduk. HÄHÄHÄ, oldschool är fan bättre än all den moderna skiten som finns idag. Huhu, där fick du, P!

GNITE

Kommentarer
Postat av: johanna

En blogg om sex, kärlek, tankar, mig och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! :)

2010-12-22 @ 21:06:06
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: johanna

En blogg om sex, kärlek, tankar, mig och tips. Läs och följ gärna, du kommer inte att ångra dig! :)

2010-12-22 @ 21:06:06
URL: http://johannalicious.blogg.se/
Postat av: Svorskan

Det är tiden med nära och kära man har som mest igen för sen (när man blir gammal och sånt ;)). Det nära och roliga med vänner är också viktigt, men även som minnen i efterhand tycker jag nog det med när familj alltid betyder lite mer. Dottern och jag har en väldigt bra relation, men vi är inte såna som ringer varann var och varannan dag. Men vare sig hon eller jag känner det behovet. Bara man vet man har varann. ;)



Hoppas du får en riktigt fin jul. Ha en underbar kväll!

2010-12-23 @ 19:12:27
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback