Alla hjärtans dag

Tudelu mina vänner!
Anledningen till att jag inte bloggat idag är att jag vaknade väldigt sent och tio minuter senare satt jag med kemiboken i knäet. Har verkligen inte haft tid - det har jag inte nu heller, egentligen, att koppla av vid datorn och därför har jag ej heller gjort det. Enkelt och sant. Just nu sitter jag och läser om atomer, jävligt intressant! Jag måste erkänna, fastän jag var en riktig plugghäst i skolan så var kemi aldrig riktigt min grej. Enda ämnet jag var sämre på, av de teoretiska då, var biologi och där hade vi samma lärare. Kanske hade med det att göra? En lärare man inte klickade med pedagogiskt - för nu är det verkligen skitintressant och roligt och ja! Allt! Utom enkelt då...

Ingen har väl missat att det är alla hjärtans dag idag... en av de mest överskattade dagarna om året. Visst, tanken är fin - älska de du älskar ännu mer. Men ja, jag vet inte, det faller ihop i mina ögon. Jag vill älska och bli älskad till max 265 dagar om året och inte bara den 14 februari. Är man singel så får man ångest för att man är ensam när "alla andra" är tillsammans och är man i ett förhållande så får man press på sig för man måste umgås och ge varandra presenter. Förlåt, men detta är inte riktigt min grej. Sen, som sagt. Tanken är fin och jag önskar er ändå en underbar alla hjärtans dag. Vad ni än gör. Puss.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback