Ja rule

Morrn!
Har spenderat ett par timmar med att kolla stand up comedy på youtube. Är man nere så är det ett bra sätt att piggna till på. Klippet nedan är ett av mina favoritklipp nånsin, jag vet inte riktigt varför men jag asgarvar varenda gång jag sett det fastän jag sett det runt 50 gånger. Kanske är det jag som har dålig humor - kanske är Dave Chapelle sjukt rolig.

Andra jag gillar är till exempel Chris Rock och Jeff Dunham. Två komiker med helt olika inriktningar och stil, men lika roliga ändå. På den svenska 'marknaden' finns Johan Glans (har ni inte sett World Tour Of Skåne så se den! Nu!), Magnus Betnér (i lagom mängder) och Björn Gustavsson (även denna grabben i lagom mängder). Soran Ismail är en annan favorit - honom tröttnar jag inte på.

Tvtips: Parlamentet och Raw är de bästa humorprogrammen vi har i Sverige, utan tvekan. Många av de andra programmen är så...jag vet inte, men inte alls på tidigare nämndas nivå.

Enjoy

Ps. Vet ni att ni kan hitta ljudklipp med till exempel Chris Rock på spotify? Det är bara att söka. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback