Nyfiken i en strut

Tja!
Jag är ganska nyfiken av mig, helt galen i historia, konspirationsteorier, mystiska saker och rymden. En nörd, helt enkelt. Att läsa om saker som vi inte helt och hållet förstår kan göra mig helt galen, jag vill verkligen kunna förstå allt till hundra procent, men jag är samtidigt väldigt fascinerad av det. Kunskap i alla dess former lockar mig och har gjort att min bokhylla (och lådor på vinden, och i bokhyllan hos mamma) är fylld med böcker av alla dess slag. Synonymordböcker, historieböcker och psykologiböcker får slåss med mina romaner och gamla barnböcker.

All den här kunskapsjakten har letat sig vidare till internet och idag hittade jag en jättecool sida. World mysteries heter den, och där kan man läsa om allt möjligt som vi människor inte helt och hållet förstår sig på. Kolla in den, vett jag. Här är länken.



Stora stenklot på Costa Rica. De är gjorda näst intill perfekt runda, för hand och ingen vet vem som gjort dem och varför. En teori är att det är indianer... Liknande har funnits på en ö i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback