Allergier?

Tjosan. Här sitter jag och läser om massa konstiga allergier på Aftonbladet. (Här finns artikeln) Enligt nyhetssajten finns den en hel del konstiga och minst sagt jobbiga saker man kan vara allergisk eller överkänslig mot. Vad är det då för konstiga saker AB tar upp? En del värre och mer otroliga än andra...




Vatten tror jag inte ett dugg på att man kan vara allergisk mot, vi har ju massor med vätska i kroppen och kan ej heller överleva utan vårt kära vatten. Kanske mot något ämne som finns i vissa sorters vatten? Det är ju möjligt.

Dock så har jag sett en dokumentär om människor som 'flyr' från städerna och bor mitt ute i skogen av anledningen att all ström i staden får dem att bli sjuka. Låter nästan som att det är samma som mobiler, som nämns i listan. Men icke sa nicke - för det är nickel, enligt AB. De skriver att det är nicklet i luren som gör människorna sjuka. Jag skulle dock kallat det för nickel allergi.

Vara allergick mot träning? Ja, tack, gärna ibland. Älskar att springa och röra på mig, men gud vad skönt att ibland få ha en bra ursäkt att slippa idrotten i skolan förr!

Hrm, så, vilket är värst? Och tror ni på detta?


Kommentarer
Postat av: Någon som inte gillar din blogg.

Jag har en kompis som är allergisk mot vatten så det tror jag visst att man kan vara. Man kan vara allergisk mot allt nu för tiden.

2010-03-12 @ 13:30:29
Postat av: Bam

Mycket möjligt, men detta är bara mina åsikter och vad jag tror så. Sen vad du tror är upp till dig.



Btw. Att sitta och läsa så många inlägg på en blogg man inte gillar är ju lite... konstigt. Och att inte våga säga vem man är väldigt omoget.

2010-03-12 @ 16:35:09
URL: http://bamsbox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback