Fem minuters text

Title: Löften är till för att hållas

alla de sömnlösa nätter
jag sitter i min ensamhet
skriker jag ut hans namn

den gången för länge sedan
la han sin hand på min
och sa
lämna mig aldrig, lova mig det

den natten för många år sedan
gav jag honom min kropp och själ
jag lovade att älska honom för evigt

fastän han idag lever finns han inte kvar
långt där inne vill jag finna den man
jag älskade då

hur jag än letar finns han ingenstans
men jag lovade att stå bakom honom
genom allt det mörka
jag lovade att dö vid hans sida
utan att tveka

och detta löfte skall nu hållas
han håller i min själ
och jag äger hans hjärta
denna lojaliteten skall nu testas
för att bevisas vara sann


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback