It's a beautiful day

Ibland dyker det upp en helt underbar dag där allt bara stämmer - stora som små saker. Igår var en sådan dag. Det började med att jag vaknade upp runt sju tiden - helt utvilad. Solen sken utanför, och inte nog med det: våren har kommit till Skåne. Ingen mer vinter! Jippie.

Jag hade förväntat mig en ganska dålig dag, om jag ska vara ärlig. Jag skulle förbi Universitetsbiblioteket i Lund för att lämna böcker som var (två månader!) sena, för att sedan fortsätta mot tandläkaren. Jag var helt säker på att jag först och främst skulle få hög (!!) böter för att sedan få en utskällning för att jag inte skött tandställningen som jag borde ha gjort. MEN...

...jag hade ju en bra dag igår. En utomordentligt bra dag, till och med. Då får man varken böter eller utskälllningar av tandläkare. Man får till och med pengar på kontot! Hade helt glömt bort att det var den tjugofemte igår. Jippie. Så, vad hände mer? Jo, man får tydligen inte böter på Universitetsbiblioteket om någon annan inte velat ha boken - och min tandläkare var sjuk så jag fick en tandhygienist-vikarie. Som bara fixade till lite snabbt i min mun, för att sedan ge mig en ny tid.

På vägen tillbaka mot centralstationen i Lund så njöt av livet, knappt någon smärta och solen i ögonen. Och så frös jag inte! Inte alls! För att göra dagen ännu bättre så hade jag och pojkvännen picknick (med filt runt oss, det är ju inte sommar än, det vet till och med jag) i parken. Underbart.

Jag funderade på att ta en lott, testa min lycka. Men jag är feg. Lite för feg ibland, kanske?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback