Morgontankar.

Jag sitter vaken ensam just nu. Ibland så är det denna tiden jag uppskattar mest, då jag har tid att tänka, tid att gör vad jag vill. Kolla på TV? Done. Plugga i lugn och ro? Done. En löparrunda? Done. Men inte idag. Nej, för idag är det en dag som inte går under "ibland", utan som dyker upp lite då och då. Alla tankar strömmar runt i huvudet och jag kan inte ens hålla en röd tråd i mitt inre.

Gjorde jag rätt i att flytta? Jag saknar mig familj något otroligt mycket, det känns som ett hål i mitt hjärta att jag inte suttit och kollat på Bones och ätit bullar med mammi på hur länge som helst. Inga rundor med storebrorsan, inga utekvällar i Malmöstad med underbart folk.

Missförstå mig inte, jag trivs jättebra. Jag har lärt mig mycket om mig själv, om människorna och världen omkring mig, men ändå så saknar jag dom som stod mig närmast. Tryggheten sitter väl i att jag vet att de aldrig kommer att försvinna, det känns skönt mitt i allt elände.

Flytten är inte allt jag funderar på. Pengar, drömmar, mål, förhållande, aktivitet. Det går åt rätt håll, men ännu är det många saker som känns jobbiga. Väldigt tryckande. Jag vill inte prata om det, genast så dunkar mitt hjärta snabbare och jag känner att jag får panik. Kanske därför jag känner behov av att skriva om det. Om hur jag tänker om det hela.

Min mamma sa, för ett tag sedan, att jag skriver väldigt dramatiskt. Nästan som att hela världen höll på att gå under. I den meningen så märker man att det är mamma som känner mig bäst. Ja, jag skriver främst när jag har en dålig timme, dag eller vecka. Och jag skriver ifrån de mörkaste delarna i mig. Jag är inte så här ledsen, nere och bitter dagarna i ända. Men texten får gärna kännas så. Då försvinner det från mig och risken att jag kommer att må så (igen) blir mindre. Perfekt.

Kommentarer
Postat av: Patz

Man skriver ju mest för att lätta på hjärtat. Det behövs oftast när man mår dåligt, men ibland, i vissa underbara stunder är det även för att dela med sig av sin glädje! Hur du än mår så skriv, skriv, skriv. Lätta på hjärtat samtidigt som du låter mig hålla koll på dig.

2011-01-30 @ 14:47:12
URL: http://electropatz.blogspot.com
Postat av: Svorskan

Det hjälper att skriva av sig. Jag tycker att man FÅR tycka synd om dig själv i bland, man vet ju innerst inne att det ordnar sig.

2011-01-30 @ 19:00:55
URL: http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback