Eurovision song contest update during the show

1 Finland
Han är så jävla söt, och låter är så himla fin. 7/10 skidanläggningar

2 Bosnia & Herzegovina
Söt sångare, men inget vidare samlat intryck. Och verkligen inte en vinnare. 3/10 handgranater

3 Denmark
Andreas Johansson!? Vem kopierar en låt och gör den SÄMRE???? 6/10 öl

4 Lithuania

SOMNAR 1/10 kärnavfallbit

5 Hungary
Refrängen är skitbra och med lite mer bas så blir det en asbra danslåt på klubbarna i sommar.
Kom ihåg var ni hörde det först. Eller något. Synd att kvinnan stod still hela tiden bara. 8/10 gulascher

6 Ireland
Så skööööna. Framträdandet är ju så jävla skönt och killarna är nästan ännu bättre. 10/10 IRA-terrorister

7 Sweden
Herr Saade såg lite nervös ut (men det förstår man ifs), men annars gick det bra. 8/10 ikeaskruvar

8 Estonia
Glatt... men ingen vinnare. Fortfarande en okej låt, dock. 6/10 båtar

9 Greece
Sångaren är ju helt jävla underbar. Hur fint sjunger han inte och hur snygg är han inte!?!?!?
Synd att det är en rappare som förstör hela verserna bara. 6/10 bruna, snygga män (tack vare refrängen. Annars NOLL poäng)

10 Russia
Dåliga, fejkade T-birds (grease). Inget jag gillade. Han såg ut som ett elakt jävla svin.  5/10 b-vodkor

11 France

Riktigt snygg bakgrund. Och ja. Killen kunde sjunga, men detta är ESC, inte operan. Tyvärr inte, kanske?
6/10 glas vin till lunch

12 Italy
Fin röst, men småtråkigt att titta på. Det är ju TV, en lördag, liksom. 3/10 mutor

13 Switzerland
Mysig låt, snygg brud och klänning. P sa precis att hon kör mellanstadsdansen. Fan nice, oldschool ju. Lite för mycket Nananana dock. Annars då. Söt kille i bakgrunden också. Det är alltid ett plus. 7/10 chokladpraliner

14 United Kingdom
BLUE!!!!!!!! När jag såg att dom skulle vara med (såg det i tisdags) så skrek jag rakt ut. Jag är ett gammalt Blue-fan. Och nu hör jag den för första gången någonsin. Framträdandet var riktigt bra, såklart. Detta är ju veteraner när det gäller att stå på scen. Jag måste också erkänna att jag älskar låten. Åh. Blue. My love for you is back. 10/10 koppar te

15 Moldavia
Hattarna <3 Annars helt okej. Svängig som fasen. Ziggemusik? 6/10 konstiga hattar

16 Germany
Samma brud som förra året. Påhittigt... Men. Lena är i vilket fall som helst snyggare än någonsin. Vad synd att låten aldrig kommer igång bara, fastän det lugna också var skönt. 6/10 km berlinmur

17 Romania
Jodå. Helt okej låt. Absolut. Lite bättre än så till och med, men känns inte som att den fastnar. 6/10 östländer

18 Austria
Fint, ja. Men vad fan. Ballader är inget kul i ESC. Så är det bara. Speciellt inte när man har hört typ femton stycken, man blir liksom avtrubbad.  5/10 alptoppar

19 Azerbaijan
Helt okej låt, men det känns som att dom sjunger lite väl för högt. Gör nästan ont i öronen så gällt det blir ibland. 6/10 st vad man nu har i Azerbaijan

20 Slovenia
Jag gillar faktiskt själva låten, men musiken i bakgrunden blir för mycket ibland. Tror att låten skulle ha blivit bättre utan det. Låter lite som Christina Augilera, eller hur hon nu stavar det. 7/10 rotfruktssoppor

21 Iceland
Jag älskar vad dessa män gjort (ställt upp när deras nära vän dör) och jag älskar låten. Helt underbar och snubbarna ser så himla snälla ut. 10/10 vulkaner

22 Spain
En somrig, glad låt. Men... tvivlar på att den sitter i mitt huvud imorgon. 5/10 paellas

23 Ukraine
Älskar klänningen och älskar sand-idéen. En väldigt fin låt också, men jag är TRÖTT PÅ BALLADER OCH DYLIKT 6/10 Tjernobyl-olyckor

24 Serbia
Wannabe Twiggy? :) Denna låten gör mig glad och danssugen men jag önskar att jag förstod vad fasen det är hon sjunger!! Plus. Så vill jag ha mitt hår!!!!! 8/10 inbördeskrig (hehehe)

25 Georgia
Är det bara jag som tycker att bruden ser ut som en kartong i den klänningen? Nähä? Ah. Okej. Det var bara jag. Men ändå. Tycker inte att låten är bra över huvud taget. Inte framträdandet heller. Tråkigt. Detta är ESC. Ffs. 3/10 persikor

Övrigt: Edward af Sillén är den bästa kommentatorn man kan ha i ett program som detta. Random fakta, skratt och ärlighet är vad han levererar. I like it (actually I love it)

Nu är det bara fem genomgångar och en lååååååååååååååååång röstningsprocess kvar. Vi ses!

Så här ser vi ut när vissa låtar spelas....



THE END

Kommentarer
Postat av: Johanna

hhahahahaha! Sjukt roliga ehm.. såna där... efter poängen-grejer! :)

2011-05-14 @ 23:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback